69 15 91 00
Vi sidder klar Man - Fre 08.00 - 18.00 Salg til Privat & Erhverv
emaerket
Din indkøbskurv
I alt ekskl. moms     0,00 DKK
I alt inkl. moms      0,00 DKK

Din indkøbskurv er tom.

Ofte stillede spørgsmål


På denne side vil du finde svar på de oftest stillede spørgsmål. Du skal blot klikke på spørgsmålet for at finde svaret. Kan du ikke finde svar på dine spørgsmål er du selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os på info@nimalift.dk eller ringe til os på tlf: +45 69 15 91 00.

Før Køb

1. Kan man se/prøve produkterne inden køb?

SVAR: Ja, alle vores maskiner er sat op i vores showroom i Billund.

De er fuldt funktionsdygtige, så du er velkommen til at komme forbi og se/prøve de maskiner du er interesseret i.

Giv os et kald på +45 69159100 og aftal en tid, så har vi kaffen klar.

 

2. Hvad koster levering?

SVAR: Hvis varen skal leveres bliver dette foretaget med fragtmand. Vi står for transporten indtil din dør og den forventede leveringstid er 1-2 dage. Der kan dog ikke gives garanti for at varen bliver leveret indenfor det angivne tidsinterval, men det gør 99 % af vores leveringer!

Priser for levering og leveringstid:

   - Jylland/Fyn:                       900,- ekskl. moms (1.125,- inkl. moms) (1 hverdag)

   - Sjælland:                           1.200,- ekskl. moms (1.500,- inkl. moms) (1-2 hverdage)

   - Ikke brofaste øer:            1.400,- ekskl. moms (1.750,- inkl. moms) (1-3 hverdage)

   - Små pakker / Tilbehør:   60,- ekskl. moms (75,- inkl. moms) (1 hverdag)

Se handelsbetingelser for information omkring betaling, levering, reklamationsret, fortrydelsesret & tjenesteydelser

 

3. Kan man godt selv afhente de købte vare?

SVAR: Ja, lageret har åbent fra 07.00 - 17.00 alle hverdage. Har du købt et produkt som du ønsker at afhente, så skal du bare kontakte os og aftale hvornår du gerne vil afhente dine produkter. Så sørger vi for at de er pakket og klar til udlevering.

På vores lager har vi gaffeltrucks og andet løftegrej til at læsse produkterne.

 

4. Kan det være rigtig, at i har dag-til-dag levering?

SVAR: Ja, alle varer som er på lager leveres dagen efter, hvis ordren er bestilt inden kl. 14.00 (Gælder kun hverdage.)

 

5. Hvordan bliver varene leveret?

SVAR: Alle vores maskiner bliver leveret af vores faste samarbejdspartner Danske Fragtmænd, som er et stort landsdækkende transportfirma.

Små pakker med reservedele og tilbehør til maskinerne bliver leveret med Postnord.

 

6. Kan normale mennesker godt samle produkter fra Nimalift?

SVAR: Ja, langt de fleste der køber en maskine hos os monterer selv. Det er dog vigtig at en fagmand godkender maskinen inden den tages I brug, jf. lovgivningen på området.

Vi bruger en masse ressourcer på at sikre at vores maskiner er samlet mest muligt ved levering. Derfor kommer vores maskiner 90% samlet og med gode danske manualer, så man ikke er i tvivl om hvordan de sidste 10 % skal samles.

 

7. Har i andre produkter end dem på hjemmesiden?

SVAR: Vores standardsortiment er de produkter vi har på vores hjemmeside, men vi er altid friske på at finde en løsning for vores kunder, så er der nogle produkter som vi ikke har på hjemmesiden, vil vi gør hvad vi kan for, at finde produktet eller henvise dig til en butik hvor disse varer kan findes.

 

8. Er det sikkert nok, at betale på nettet?

SVAR: Ja det er 100% sikkert, da vores betalingsløsning styres af en af de største danske udbydere. Vi kan derfor garantere, at dine kortoplysninger bliver behandlet fortroligt ved at benytte den højeste sikkerhed på markedet.

Vi hæver ingen penge fra dit kort, før din ordre er ude til levering eller er blevet afhentet på vores lager.

 

9. Kan private købe hos nimalift?

SVAR: Vi sælger både til private og til erhverv. Priserne er oplyst både inkl. moms og ekskl. moms, da en stor del af vores kunder er erhvervskunder.

Når man kommer til indkøbskurven kan man se det samlede beløb til betaling inkl. Moms. I Danmark er momssatsen 25%.

Bor du på Island, Grønland eller Færøerne, skal du kontakte os da momsen så kan fratrækkes inden køb.

 

 

Efter Køb

1. Skal liften serviceres?

SVAR: Ja alle maskiner skal serviceres. Hovedeftersyn på din maskine skal udføres af leverandøren eller anden sagkyndig service virksomhed.

Service skal udføres efter følgende regler:

   - Minimum hver 12. måned

   - Ved opsætning af autoliften inden den tages i brug

   - På brugte autolifte inden de nye ejer tager liften i brug

Ved serviceeftersyn udfærdiges en skriftlig rapport til dokumentation for udført eftersyn. Fejl og mangler, der konstateres ved eftersynet og efterfølgende reparationer, skal fremgå af denne rapport. Rapporten skal gemmes og kunne fremvises på anmodning fra arbejdstilsynet.

Foruden rapporten bliver maskinen udstyret med et klistermærke, som viser dato for seneste eftersyn samt hvornår næste eftersyn skal udføres.

Lovgrundlag:

Kravet om 12-måneders hovedeftersyn er fastsat i Arbejdstilsynets bekendtgørelse 1109 af 15. december 1992 med senere ændringer om anvendelsen af teknisk hjælpemidler § 17 med henvisning til bilag 1 med punkt 3.2.14.

Du kan læse mere om reglerne for udførsel af service via linket her.

 

2. Må man selv tilslutte de maskiner med 380V?

SVAR: Nej, tilslutning af 380V kræver en fagmand. Vi anbefaler derfor, at man kontakter en elektriker, som kan tilslutte strømmen. Dette er både for din sikkerheds skyld og for at sikre, at maskinerne ikke tager skade ved forkert tilslutning.

 

3. Har i reservedele på lager?

SVAR: Ja, vores kunder er ofte professionelle værksteder, som ikke kan vente flere dage på at få reservedele.

Derfor fører vi fuldt reservedelslager med dag-til-dag levering.

 

4. Er der noget support med når man køber jeres produkter?

SVAR: Ja, oplever du problemer med dine varer er du altid velkommen til at ringe til os. Vi kan guide dig igennem 95% af alle problemer via telefonen. De sidste 5% kan løses ved et besøg af vores montør.

Telefonerne er åbne Man - Fre: 08.00 - 18.00