Generelle oplysninger
Nimalift ApS
Kløvermarken 117
DK-7190 Billund
CVR: DK25579836
E-mail: [email protected]
Tlf: +45 69 15 91 00
Betaling
Nimalift.dk kan modtage følgende betalingskort: Dankort/VISA-Dankort, VISA, MasterCard, JCB og eDankort. Det er også muligt at betale med MobilePay. Betalingen bliver først trukket på dit kort når varerne afsendes fra vores lager. Alle beløb er i danske kroner (DKK) og vises både ekskl. og inkl. moms.
Det er også muligt at betale kontant ved afhentning i Billund eller via Bankoverførsel. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
For offentlige virksomheder er det muligt at betale med EAN-faktura.
Finansiering via Santander. Såfremt købet fortrydes, bortfalder aftalen om finansiering også.
Vi tager ikke kortgebyrer.
Reklamationsret
Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.
NM Group ApS yder 2 års reklamationsret til forbrugere og 1 års reklamationsret ved B2B handel i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles NM Group ApS indenfor rimelig tid efter, at du har opdateret fejlen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder NM Group ApS returneringsomkostninger i rimeligt omfang. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Nimalift.dk
Kløvermarken 117
DK-7190 Billund
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Fortrydelsesret for varer
Der er 365 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 365 dage efter den dag, du modtager den første vare.
Fristen indebærer, at du har 365 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til [email protected] eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Omkostninger til returnering skal du selv afholde, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for samtlige varer over 30 kg.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 1.500,- inkl. moms
Ingen fortrydelsesret
Følgende aftaler kan ikke fortrydes:
- Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
- Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen
Varens stand, når du sender den retur
Køber hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Inden varerne sendes retur er det vigtigt at tage kontakt til Nimalift via tlf. eller e-mail.
Tlf: +45 69 15 91 00
E-mail: [email protected]
Varen sendes til:
Nimalift.dk
Kløvermarken 117
DK-7190 Billund
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked, og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.
Med købet accepterer du, at vi må kontakte dig i forbindelse med sikkerheds/serviceeftersyn og med andre sikkerhedsmæssige informationer.
Personoplysningerne registreres hos Nimalift ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Den dataansvarlige på nimalift.dk er Nimalift ApS
Som registreret hos Nimalift ApS, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: [email protected]
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte salgsafdelingen på 69 15 91 00. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus her - https://kpo.naevneneshus.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu
Særligt for tjenesteydelser
Levering
Leveringstiden for ydelsen aftales separat ved at tage kontakt til os.
Fortrydelsesret for tjenesteydelser
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fristen løber fra den dag, aftalen blev indgået. Hvis du ønsker at få ydelsen leveret før fristen udløber, kan du give dit udtrykkelige forudgående samtykke til, at leveringen begyndes, og at fristen stopper, når ydelsen er fuldt leveret.
I praksis betyder det, at din fortrydelsesfrist udløber, når ydelsen er fuldt leveret. Du bevarer altså din fortrydelsesret, mens arbejdet eller leveringen står på.
Har du givet dit samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve en rimelig betaling, for det arbejde, der allerede er leveret.
Du skal inden 14 dage fra aftalens indgåelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at kontakte os på 69 15 91 00. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende den til os. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse og nederst i dette dokument.
Ydelser undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
1. Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis leveringen af tjenesteydelsen er påbegyndt med dit forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
2. Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. Har du givet dit samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve de rimelige omkostninger, for det arbejde, der allerede er leveret.
Rimelige omkostninger dækker over arbejdstid, transporttid, materialer osv.
Vi refunderer beløbet til dig uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Reklamationsret for tjenesteydelser
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Hvis du ikke er tilfreds med tjenesteydelsen kan du kontakte os på 69 15 91 00.
Som udgangspunkt har du ikke 2 års reklamationsret, da det er en tjenesteydelse. Derfor bedes du med det samme kontakte os, hvis du oplever problemer.
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 23.03.2021
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Nimalift ApS
Kløvermarken 117
DK-7190 Billund
CVR: DK25579836
Tlf: +45 69 15 91 00
E-mail: [email protected]
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
___________________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: ________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Hos Nimalift kan du selv vælge om du vil have dine varer leveret hos dig eller om du vil afhente varerne direkte på vores lager i Billund. Nedenfor kan du læse alt, der er værd at vide omkring levering af dine varer.
Pakning af ordre
Alle ordre der er bestilt inden kl. 13.00 bliver pakket og afsendt samme dag. Er varen udsolgt ved bestilling eller er det en bestillingsvare du har købt, så hører du fra vores kundeservice angående leveringstid.
Leveringsmuligheder
Småpakker
Alle mindre ordre, såsom reservedele eller tilbehør, som olie og afbalanceringsklodser bliver leveret med Postnord.
Leveringstid 1-3 hverdage i hele DK.
Store pakker
Ordre på maskiner, såsom autolifte, dækmaskiner osv. bliver leveret med Danske Fragtmænd. Alle Danske Fragtmænds biler har mulighed for at aflæsse på jorden. (Dette gælder dog ikke ved 4-søjlede lifte, her skal der være en gaffeltruck på adressen til aflæsning)
Leveringstid 1-3 hverdage i hele DK.
Afhentning i Billund hos Nimalift
Hos Nimalift har du en tredje og sidste mulighed for at få dine varer. Du kan nemlig også hente dem direkte på vores lager i Billund. Her har vi gaffeltrucks, til at læsse maskinerne på din trailer eller ind i din bil.
Når du vælger afhentning vil vi dog altid gerne vide hvornår du kommer, så vi har mulighed for at have dine varer pakket og klar.
Afhentning af varer skal ske inden for kontorets åbningstid som er mandag - torsdag 8.30 til 16.00 og fredag 8.30 til 15.30.
Fragtpriser
Leveringstid
Hos Nimalift, gør vi alt hvad vi kan for at have alle varer på lager. Derfor vil du, hvis du har bestilt inden kl 13.00, oftest modtage dine varer allerede først kommende hverdag efter bestilling.
Både Postnord og Danske Fragtmænd har en dag til dag leveringssikkerhed på over 95 %.
Bestillingsvarer
Har du lavet en bestillingsordre på en specialvarer, vil du få oplyst en estimeret leveringsdato ved ordremodtagelsen. Denne leveringsdato kan dog godt afvige, da det er leveringsdatoen direkte fra producenten.
Returnering
Når du handler på internettet har du normalvis 14 dages fortrydelsesret. Hos Nimalift giver vi dog 365 dages fortrydelsesret.
Hvis du gerne vil gøre brug af fortrydelsesretten og returnere dine varer skal du følge bestemmelserne i handelsbetingelserne.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Ønsker du at returnere en varer som er blevet værdiforringet, kontakt da Nimalift for nærmere aftale.
Inden varerne sendes retur er det vigtigt at tage kontakt til Nimalift via tlf. eller e-mail.
Tlf: +45 69 15 91 00
E-mail: [email protected]
Varen sendes til:
Nimalift.dk
Kløvermarken 117
DK-7190 Billund
Du kan også fortryde købet ved at give os besked, og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Købssummen betales tilbage til dig jf. handelsbetingelserne.
For at gennemføre et køb hos os skal du igennem 5 trin:
1. Find den eller de varer som du ønsker at købe og læg det i indkøbskurven.
2. Gå til kassen og udfyld dine personlige informationer.
3. Vælg forsendelses - og betalingsmetode.
4. Godkend vores handelsbetingelser.
5. Tjek at alle informationer er korrekt og godkend købet.
Hvis du oplever problemer i forbindelse med at handle på Nimalift.dk, vil vi meget gerne høre fra dig på telefon: 27622397 eller e-mail: [email protected].
For at gennemføre et køb med EAN-nummer skal du følge vejledningen herunder:
1. Find den eller de varer som du ønsker at købe og læg det i indkøbskurven.
2. Gå til kassen og udfyld institutionens/virksomhedens informationer.
3. Vælg forsendelsesmetode.
4. Vælg EAN-nummer som betalingsmetode og indtast gyldigt EAN-nummer på 13-cifre.
5. Godkend vores handelsbetingelser.
6. Tjek at alle informationer er korrekte og godkend købet.
Hvis du oplever problemer i forbindelse med at handle på Nimalift.dk, vil vi meget gerne høre fra dig på telefon: 27622397 eller e-mail: [email protected].