Privat Erhverv
365 dages fuld returret
Dag-til-dag levering
Komplet reservedelslager
Salg til private og erhverv 6915 9100

Deluxe Motorcykellift - 600 kg - lavprofil

Deluxe Motorcykellift - 600 kg - lavprofil

Varenr.: 5709
Lok.nr.: Store lager
75 stk. på lager

Bestil inden kl. 13.00 og vi afsender samme dag

Fuldautomatisk betjening
ATV/plæneklipper kit kan tilkøbes
Højde kun: 80mm
Hydraulisk sikkerhedssystem
400V tilslutning
CE-godkendt (godkendt til professionel brug)

Læs mere
Nimalift anbefaler følgende tilbehør:
Før pris: 13.999,00,- ex. moms
12.999,00,-

ex. moms

16.248,75,- inkl. moms
Ned til 360,00,- pr. måned. Se priser her.

Har du spørgsmål?

Ring til Mads 2097 3171

Deluxe Motorcykellift - 600 kg

Motorcykellift – 600 kg:

Mc liften er det nyeste produkt i sortimentet hos Nimalift. Liften løfter 600 kg. Og kan derfor klare selv de helt store motorcykler på markedet. Med den lave højde på kun 8 cm og med indbygget opkørselsrampe, er liften nem at kører op på.

Denne fuldautomatiske motorcykellift er, efter vores mening toppen af poppen, inden for mc lifte. Liften er som en af de eneste på markedet bygget med to strengs hydrauliksystem, hvilket gør at du slipper 100% for det mekaniske låsesystem, samt en masse vedligehold.

Når liften bruges, trækkes opkørselsrampen automatisk med ind under liften. Liften løfter op i hele 120 cm. Det giver dig god plads hele vejen rundt om motorcyklen og til at foretage alle de nødvendige reparationer.

Derudover er der lavet udskæring i kørebanen, så det er muligt at fjerne en del af kørebanen, og derved gøre skift af baghjul nemmere.

Sidst men ikke mindst, er der mulighed for tilkøb af den luftdrevne forhjulsholder, som automatisk spænder sammen om forhjulet, når dette køres ind i holderen.

Liften er drevet af en 400V el/hydraulisk motor og pumpe. Det sikrer en stabil drivlinje, og med det nye udluftningssystem gør det montage arbejdet meget nemt.

Det er så absolut mc liften til den kræsne køber eller til det topprofessionelle motorcykelværksted.

Tekniske specifikationer:

Kørebanelængde: 2516 mm (Inkl. opkørselsrampe 216 mm)

Højde: 80 mm

Total bredde: 785 mm

Bredde på løfteplatform: 750 mm

Kapacitet: 600 kg (0,6 tons)

Maks løftehøjde: 1200 mm

Sikkerhedssystem: 2 strengshydraulik 

CE-godkendt: Ja

Slangebrudsventil: Ja, hvis olieslangen skulle springe

Olietank: 7 liter

Slange længde: 2 m

El-tilslutning: 400 V

Motorkraft: 1,1 kW

Arbejdsstøj: < 70 dB

Sænkealarm: Ja

Arbejdstemperatur: 5 - 40 grader

Løftetid: 23 sek

Sænketid: 40 sek

Pulverlakeret: Ja, Rød: 3020 & Grå: 7016

Pakkedimensioner:

Pakke 1: L: 2250 mm - B: 800 mm - H: 320 mm

Pakke 2: L: 1030 mm - B: 470 mm - H: 460 mm

Kontrolboks dimensioner:

D: 355 mm - B: 370 mm - H: 1010 mm

Vægt: 350 kg

OBS: Husk tilkøb af 10 liter hydraulikolie, visk. 32

Pris: Ekskl. moms


KRAV TIL GULVET

Betontykkelse for 600 kg.: min. 100 mm

Betonstyrke: C25

Beskrivelsen af vores motorcykellift indeholder:

  • Hvorfor har vi valgt denne motorcykellift?
  • Gennemgang af opbygningen af liften.
  • Hvorfor er liften bygget som den er?
  • Hvad skal du være opmærksom på, når du kigger på motorcykellift?
  • Hvem køber en motorcykellift som denne?

Vi giver dig her en unik mulighed for et indblik i, hvad vi har tænk i udvælgelsen af denne motorcykellift. Liften er absolut ikke den billigste på markedet. Der er mange på markedet som kan lave en billig motorcykellift, til gengæld er der ingen i skrivende stund, der har noget der minder om kvaliteten og opbygningen på denne.

Historien bag motorcykelliften

Vi er i mange år blevet spurgt af kunder, venner & bekendte om ikke vi havde en motorcykellift. Og vi har i lige så mange år sagt at det ville vi ikke tage ind, fordi der ikke var noget på markedet vi kunne stå 100 % inde for.

Der er rigtig mange der sælger en billig motorcykellift, og det kan være fint til at benytte engang i mellem. Men vi ville ikke gå ind i det marked.

Efterhånden som årene gik, og efterspørgslen på noget andet end de helt billige lifte er steget, besluttede vi os for at give det en chance, og finde en lækker motorcykellift.

Det har vi, efter vores mening, fundet her. Der er ikke noget på markedet der er i samme topprofessionelle kvalitet.

Opbygning af liften

Da liften er opbygget som en saxlift tænkte vi, at det ville være oplagt at bygge liften op med udgangspunkt i, det vi syntes fungere rigtig godt på, vores saxlift til gulvmontering og til nedsænkning.

De to saxlifte kører nemlig uden mekanisk lås, hvilket gør vedligeholdelsesarbejdet meget nemmere.

Vi tog fat i den samme producent som laver disse to modeller til os, og spurgte om ikke de kunne lave sådan en. Det var de meget åbne for.

Vi fik liften tegnet i 3D-programmet og sammensat den, som vi mener en mc lift skal bygges.

Hvorfor er liften bygget som den er?

Saxene

    • Er skåret ud på laserskærer, efter tegningerne fra 3D-programmet.
      • Den præcise udskæring, gør det muligt at bruge svejserobotter.

    • Svejsning med svejserobotter.
      • For at lave de bedste svejsninger, og for at det er lavet ens hver gang, benytter vi svejserobotter til så mange svejsninger som overhoved muligt. Pga. den præcise udskæring med laserskæreren kan 80-90 % af svejsningerne laves med svejserobot.

    • Malingen udføres på fuldautomatisk pulverlakeringsanlæg.

  • Udskæring i kørebanen som gør det nemt at afmontere baghjulet.

Det er vigtigt for os at alt kan laves så automatisk som muligt, det giver nemlig så få fejl som overhovedet muligt.

Motor og Kontrolboks:

    • Motoren kommer fra samme producent, som vi har brugt i mange år, og som leverer gode holdbare motorer.
      • Denne motor er på 1.1 kW. og kører med 2800 omdr., hvilket er mere end rigeligt til at kunne løfte de 600 kg.

    • Boksen er, under fragt, forsvarligt pakket ind i en solid trækasse, dette sikre den mod transportskader.

  • Kontrolboksen har vi genbrugt fra de andre saxlifte, en god robust boks, som sikrer et minimum af støj fra motor og pumpe.

Ingen printplader:

    • Som vi plejer at gøre det, har vi fjernet alle printplader i styringen. Alt er lavet med klemmerækker og relæer. Det er lidt utraditionelt, men vi gør det for at sikre at vedligeholdelses omkostningerne bliver så lave som muligt. Da vi på den måde kan udskifte enkelte komponenter, frem for at skulle skifte en hel printplade.

  • Derudover har vi gjort alt for at monteringen bliver så enkel som mulig, dette sker automatisk ved et tryk på en knap.

Låsesystemet:

    • Låsesystemet er det samme 2 strengs hydrauliksystem, som vi bruger på vores saxlifte til nedsænkning og gulvmontering. Hvilket sikrer en optimal drift af liften, samt mindst mulig vedligeholdelse.

  • En af de helt store fordele ved dette sikkerhedssystem er, at liften ikke skal køre op for at komme fri af låsene. Liften kan i stedet køre direkte op og direkte ned. En god detalje i dagligdagen på værkstedet.

Sensorer:

  • Bundsensor
    • Der er monteret bundsensor på liften, ligesom vi har på vores andre saxlifte. Det betyder at liften giver en alarm de sidste 20 cm når den sænkes. Det sker for at sikre at ingen kommer i klemme.

Forhjulsholder:

    • Til liften er det muligt at tilkøbe forhjulsholderen, som sikrer at motorcyklen kan holdes på plads på liften, uden brug af centerstøttefoden.

    • Denne er drevet af luft, du kører altså blot forhjulet ind i holderen, så klemmer den sammen om hjulet og holder motorcyklen fast.

  • Derudover er liften klargjort til at sikre motorcyklen med ekstra stropper, som kan sættes fast direkte på kørebanen.

Hvad skal du se efter, når du er på udkig efter en motorcykellift

Når du skal finde den motorcykellift der passer til dig og din motorcykel, er det en god ide at tjekke markedet grundigt. Det er selvfølgelig ikke lige så sjovt at se efter lifte, som det er at se på selve motorcyklen, men det kan spare dig mange frustrationer i værkstedet, hvis du køber den rigtige.

Derefter er det godt at have i baghoved at motorcykler efterhånden også findes i nogle ret store størrelser. Og at det i mange tilfælde, er det ekstra barn man ikke fik, som skal stå på liften.

Produktet

    • Motor:
      • Skal du have en motorcykellift, med andet end en fodpumpe, så vælg en med en god solid motor og ikke mindst pumpe.

    • Printplader:
      • Alle printplader (hvor det er muligt) er blevet skiftet ud til klemmerækker og relæer. Det minimerer driftsomkostningerne, fordi udskiftning af relæer er billigere end udskiftning af et printmodul.

    • Godkendelser:
      • Er den godkendt? Selvom det ”bare” er en motorcykellift, så husk at den kæver samme godkendelser som de andre lifte. Tjek derfor CE-mærkningen, og ikke mindst, om den er godkendt ud fra arbejdstilsynets krav, som går ud fra maskindirektivet.

  • Løftehøjden:
    • Tag et kig på liftens løftehøjde. Det er en fordel både at kigge på, hvor højt liften løfter, samt hvor lavt den kan gå ned. Det er meget individuelt for højt man gerne vil have at liften skal kunne løfte. Men som tommelfingerregel er min. 1 meter nødvendigt, for at få det hele op i en god arbejdshøjde.

 

Leverandøren

    • Køb kun en motorcykellift hos en pålidelig leverandør:
      • Bauhaus sælger også motorcykellifte, men at finde en der kan hjælpe med dine tekniske spørgsmål, kan være lige så svært som at finde en ædru mand, til oktoberfest i München.

    • Vælg altid en leverandør med reservedele:
      • Det er altid vigtigt, når man køber maskiner som denne, at man kan få reservedele til dem. Alternativt kan en billig lift gå hen og blive meget dyr, hvis nedbrud betyder at hele liften skal (kasseres)/ skiftes ud.

    • Får du hjælp selv efter, at du har købt liften?
      • Mange kan sagtens sælge maskiner ud fra specifikationerne, men ved de reelt også noget om hvordan de bruges, eller hvis der er et tekniske problem, kan de så også svare på det? Det kan være svært at skelne mellem en sælger, og en teknisk sælger. Spørg derfor ind til maskinerne og følg din mavefornemmelse.

  • Tidligere anmeldelser:
    • Find ud af om du kan læse anmeldelser om leverandøren på internettet. Her kan du blandt andet tage et kig på https://dk.trustpilot.com

Den typiske kunde til vores motorcykellift

  • Professionelle motorcykelværksteder.
  • Private som vil have toppen af poppen.
  • Motorcykelklubber

Der har helt fra start været stor efterspørgsel på liften, specielt fra klubber og professionelle motorcykelværksteder. Men også private som skal have det bedste af det bedste til deres elskede motorcykel.

Man må erkende af motorcykelfolket, er meget passionerede omkring deres hobby og at udstyret er en vigtig del af glæden ved sådan en maskine.

Download PDF manual(er) til maskinerne her

Varens pris inkl. 16.248,75,--
Løbetid Pris pr. mdr. + moms Rente
12 mdr. 1.471,00,- 5,95%
24 mdr. 776,00,- 5,95%
36 mdr. 545,00,- 5,95%
48 mdr. 430,00,- 5,95%
60 mdr. 360,00,- 5,95%
  • 399 kr. i oprettelse
  • 39 kr. /md. i gebyr
  • 12-60 måneder